maandag 24 maart 2014

Brainstorm herontwerp ''OP12 onder de loep''

A. Bepalen van Kerndoelen/Leerdoelen
Kans is om structuur én ruimte te creëeren voor voorbereiding op afstudeerstage en afstudeeronderzoek met behulp van vakken integreren in projecten die door de steeds wisselende maatschappij ook steeds veranderen.
Inzetten op voorbereiden voor de afstudeerfase. Afbakenen en samenhang.

Doel is dat studenten na OP12 klaar zijn voor afstudeerstage en afstudeeronderzoek.
Blauwdruk --> Kader en inhoud OP12
Bijv 2 Modules gedurende deze onderwijsperiode
Voorbereiding Stage --> Vaardigheden/werkzaamheden/ondernemen logopedist
Voorbereiding Onderzoek --> Opdracht klein praktijkgericht onderzoek a.d.h.v. casus (multidisciplinair!!)

B. Bepalen van Vervlechting Kerndoelen/Leerdoelen (mate van integratie)
Goed in beeld brengen wat overkoepelend doel is: Goed voorbereid de afstudeerfase ingaan.
Stage: Welke vaardigheden mis je nog om werkzaam te zijn als logopedist? (evt. herhaling vaardigheden)
Onderzoek: Paramedisch breed project waarin alle competenties en prestatie indicatoren waar tot nu toe aan gewerkt is, geintergreerd zijn.
 
C. Bepalen van Aard Begeleiding (team teaching, fading in/out)
Stage --> Workshops/training door vakdocenten/stagebegeleiders/gastdocenten
Onderzoek --> Docenten/Lectoraat paramedisch breed. (teamteaching)
 
D. Bepalen van Aard Leeromgeving (simulatie, authenticiteit, project rondom "big question")
Hoorcolleges/Werkcolleges
Vaardigheidslessen
Project praktijk gericht onderzoek --> Casussen uit de praktijk (authenticiteit) multidisciplinair door bijv, fysio en logo studenten samen een casus te laten uitwerken bij een project. Tijdens dat project krijgen studenten lessen die bijdragen aan het uitwerken van een authenthieke casus.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten